Mera..

Onsdag:
Vaknade igen lite före 7.
Hoppningen var först på schemat
igen..
Valde att ha Mysse :))
Snäll och grodiger häst♥ :p
okej, detdär lät konstigt,
men jag skall förklara ;)
Mysse är en liten fjording
och de tar så korta steg.
Så Heidi kallade hon för grodan
då hon hoppade :))
Det var iaf ganska roligt att hoppa
med henne bara hon kommit igång!
Sen hade vi samma tills eftermiddagen!
Då valde jag Sally igen♥
Hon var underbar igen :'))
Bästa hästen jag nånsin ridit!! :))
Vi gjorde skänkelvikningar och lite sånt :)
Hon var bäst iaf osv.. :)))
Sen var vi hos Heidi igen och var med
Ellinor och Roosa :)
Torsdag:
Samma tid, berättar bara om ridningen
nu, annars blir det tråkigt ;)
Men torsdagen var värsta dagen.
Hade först terräng, eller 4 av oss
för resten red barbacka..
jag hade Pontus i terrängen, och det
var inte kul alls..
Han bara rusade iväg hela tiden, precis
fast i Mysse :/
Men nåjo, man klarade det iaf ;)
Vi hade bara 1 timme ridning på morgon,
så att alla var i samma grupp men det var
för att vi skulle hinna till Naguby!
Sen for vi iaf hem till Heidi för att byta
om och sedan till Nagu då.
Var väldigt varmt hela dagen så vi for
först och simma eller jag gick bara i vattnet
för jag orkade inte simma :p
Sen for vi och köpa glass och efter det
till Heidi för att äta mat..
Sen var det hoppning som stod på schemat
för vi skulle ha en bana.
Heidi hade valt hästar åt oss!
Jag fick Taiga och det var påriktigt
värsta timmen på HELA lägret!!! :@
Hon vägrade eller for förbi och gjorde inte alls
som jag ville :'(
Efter ett hinder stannade hon också så att
jag blev på halsen till henne så jag slängde benet
över för att inte stöta mig för skulle endå ha ramlat av
annars..
men det gick iaf skit och tack vare Taiga kunde jag
inte vara med på tävlingen utan hoppade bara utan
tid och var inte heller med då..
Taiga är snäll och fin i dressyren men inte i
hoppningen!!
Gissa om jag blev sur och ledsen för att då Taiga
var så som hon var?!?
Men Heidi sade sen att jag fick välja häst
först till barbackan :')
Valde Sally för hon var absolut bäst i världen♥
Vi for och sova först halv 12 eftersom vi kom till Heidi
liite väl sent..
Fredag:
Först var det barbacka om man ville,
men det var för att vi som var i terräng skulle
få testa barbacka om vi ville men så red
alla det istället.
Hade ju då Sally och det var första gången jag
red barbacka utan ledare o så..
Red förra gången för typ 4 år sen.!
Var iaf jätteroligt och galoppen var nog typ bäst :'D
Ni får kanske video eller iaf bilder då jag
rider barbacka :')
Vill göra det igen!
Sen var vi till Heidi igen då,
där fick vi grillat och sen fick vi
kaka eftersom det var sista dagen..
Var hemsk dag då man visste att man måste
hem igen och man ville ju vara där med hästarna
och vännerna man fått! :/
Men sen var det tävlingen kvar då!
Först plockade Heidi och Sanna isär 2 stycken träns
och sen skulle vi plocka ihop dem..
Och sånt hade ju jag, Dani och Alexandra
aldrig gjort.
Gick bra för D & A men annat för mejj :p
men det var ju endå bara på lek så ;)
Sen var det några hinder vi skulle hoppa över
och sen ta en hjälm och sen föra den tillbaka,
vi red ju då :p
Jag och Dani hade Mysse♥
Var jätteroligt :DD
Sen skulle man då man hoppat och gjorde
detdär med hjälmen ännu göra jorden/ världen runt
och sen äta ett kex och alla såg på så man
började ju nästan skratta :')
Men roligt var det!! :)
Sen var det 1 sak kvar ännu.
Det var att man tävlade mot en annan att så snabbt
som möjligt fara till en tunna ta ridhjälmen och tillbaka
till mål med den!
Var jätteroligt :'D
Sen fick vi alla varsin godispåse
efteråt :))
Tack alla för ett underbart ridläger.
Vi var hemma sen på kvällen,
5 tiden startade vi från Nagu men stannade
för att äta på vägen!
Nästa år igen om det är!
Var helt jävla bäst!
Älskar stället♥♥
Det var lite om det =)
// Alexandra♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0